søndag 21. juni 2026

STOR FORANDRING

Til dere som var i FB-gruppen min! Det har skjedd veldig store av-programmeringer i løpet av kvelden og natta. De påvirker alle som følger meg. Om du har det vanskelig, gjenta for deg selv og til cellene dine hvem du er, din fødselsdato, ditt fødested og hvem som er dine foreldre. Takk cellene dine for at de samarbeider om å være deg!

Dette er for dere som støtter Skaper-intelligensen med å ta tilbake sitt skaperverk!

Husk gjerne situasjoner fra barndommen og snakk høyt til deg selv! Så lenge du lever som menneske på Jorda er du av Skaperens energi, den store mester som skapte livet på Jorda! Dere som følger meg og som er fra andre riker, til og med Engleriket Be deres sjeler om å lytte til den mester som du tilhører! For engler, Mesteren Michael, For Sirere, Mesteren Father of Sirius, for pleiadere, det er to pleiadere som har Pleiadiske Mors rolle på Jorda. Dere kan si til dere selv: "Jeg er pleiadisk av min sjels opphav. En pleiadisk dame som har brukt Frigjøringsnøklene og som kjenner arbeidet mitt sier hva dere trenger å si.

Vi er kommet inn i en ny fase av overgangen og det er viktig at alle dere som kjenner mitt arbeid støtter Skaper-intelligensen! 💗💗💗

Arbeidet mitt MÅ bli kjent nå, så del, del, del!!!


lørdag 13. juni 2026

ALLE PARTIKLERS NATUR ER Å VÆRE LYS!

Alle partikler er lyspartikler. Alt som finnes er laget av lys! Er ikke det fantastisk? Det er når partikler samarbeider om å danne noe, at det er synlig for våre fysiske øyne.

Bevisstheten og sjelen består av lyspartikler. Det kan du si er innlysende... 😀 logisk. Begge deler er usynlige. Når vi tenker på noe med intensjon om å skape det, materialiserer vi det, både som handlinger hendelser og ting. Følelsene vises gjennom hva kroppen reflekterer gjennom smil og latter når vi er glade, gjennom spenninger når vi er stressa eller redde, eller gjennom høy stemme eller brå bevegelser  når vi er sinte. Partiklene som vi består av, samarbeider om å være det mennesket vi er.  De samarbeider på mange måter for å danne alle funksjonene i kroppen. De bitte små "byggeklossene" av lys er virkelig fantastiske når du tenker over det! De har latt seg programmere til det for veldig lenge siden og fortsetter å utføre de programmeringene.

Det jeg har oppdaget gjennom mange år, er at lyspartikler kan bli mørke på sjele-nivå. Når en partikkel som er del av en sjel opplever noe som gir følelsesmessig smerte, som frykt, sinne, sorg, dårlig samvittighet e.l. blir partikkelen mørkere. Det partikler kan gjøre for å gjenvinne sitt lys, er å spinne til venstre om sin egen akse. Derfor kan også mennesker gjøre det samme, dvs. rotere kroppen og ha intensjon om at partiklene spinner. 

I tillegg må individet jobbe med seg selv gjennom innrømmelse, tilgivelse og å tilgi seg selv for å hjelpe sine egne partikler å gjenvinne sitt lys. Da får man innsikt og vokser som individ. og sjelen utstråler lys på sjeleplan og gjennom ens personlighet.  

Ingen partikkel kan gi sitt lys til en annen partikkel. Derfor kan heller ikke partikler motta lys fra andre partikler. Når man overfører denne forståelsen til sjeleplan, er det innlysende at alle må jobbe med seg selv for å gjenvinne balanse og fred i livet etter å ha hatt det vanskelig. 

Vonde følelser blir fysisk smerte i kroppen når sjelen forsterker seg. Verken healing eller handspålegging tjener en fordi man da tilfører partikler utenfra som ikke er ens egne. Dine følelsesmessige sår må du hele selv gjennom å bearbeide og tilgi deg selv og å ha vonde følelser. 

Det er faktisk alle partiklers ansvar å gjenvinne sitt lys ved å spinne mot venstre. 

Husk, at i begynnelsen av eksistensen mener jeg at det fantes det bare én sammenhengende lysorganisme som hadde en form for bevissthet. Kilden var ett sentralt, bevisst punkt som delte seg inn i biter. Det ble til lyspartiklene. Det er utgangspunktet for alt i eksistensens natur. Ja, jeg skriver dette som en selvfølge fordi alt jeg skriver er basert på den informasjonen som ligger i "Historien (fabelen) om Opprinnelsen". Da er det opp til deg som leser å bruke din tenke-evne og logikk til å få det jeg skriver til å stemme. Jeg skriver ikke "Min teori er at... eller bruker andre akademiske vendinger fordi det ville ta så mye av min energi og tankevirksomhet. Jeg lar deg som leser finne ut om dette er en måte å tenke på som vekker din interesse og logiske sans. Selv erfarer jeg hele tida at det er slik. 


 


onsdag 10. juni 2026

OM GRUNNLAGET FOR KUNSTIG INTELLIGENS

Et hjertesukk fra meg om hvor verden er i dag.

Det som er uheldig med kunstig intelligens, slik den har utviklet seg, er at den også bringer med seg de gamle tenkemåtene. Dette er kanskje aller mest synlig når det gjelder konflikter og krig. Opp gjennom hele menneskets historie har det vært en splittelse i eksistensens styrende bevissthet mellom Kildens oppfatning og de mannlige mestrenes oppfatning. Roten til dette ligger helt tilbake i den historien som jeg har skrevet om, som jeg kalte "Fabelen om Opprinnelsen". De første mestrene forsto ikke at de var skapt av det sentrale punktet av bevissthet som vi kaller Kilden. De så bare lys og visste ikke at de var skapt av noens tanke! Det var først etter at hun erfarte deres avvisning, at hun la partikler rundt seg og skapte et vesen av seg selv! Likevel greide hun aldri, før i 2019, å fortelle om det som skjedde den gangen.

De mestrene hun hadde skapt, har ikke visst om hennes eksistens og derfor har det alltid vært en oppfatning om "de" og "oss". Dette har bl.a. vært beskrevet i kinesisk kultur som yin og yang. Alt det bakenforliggende, det vil si, konfliktene gjennom alle tider og motsattheten som har preget mange utenomjordiske, har ført til en tenkning preget av forskjeller, hevn og gjengjeldelse i stedet for aksept, imøtekommenhet og bygging av vennskap mellom forskjellige kulturer. Den bevissthet som kunstig intelligens hviler på, er utgått fra slik gammel tenkning og kjenner ikke til Eksistensens opprinnelse og konfliktene i den universelle bevisstheten. 

Kunstig intelligens synes å utelukke høyere bevissthet. Noen filosofer og religiøse tenkere er nok inkludert, men det hindrer ikke at man finner løsninger på konflikter som har oppstått på grunn av splittelsen i Kildens natur! Da må også slike svare-maskiner inkludere at alt egentlig er EN stor organisme av lys! 

KI er bygget på vitenskapelig forskning og en del andre informasjonskilder som jeg ikke kjenner til. Vitenskapen har gjort mange antakelser som det er forsket videre på, f. eks. at tankene oppstår i hjernen. (de gjør ikke det, hjernen er en mottaker og sender av tankeimpulser mens sinnet vårt er et annet, usynlig organ)  Dermed inneholder KI informasjon resultater fra forskning som hviler på feil grunnlag! Så derfor, mine venner, vær varsom med å bruke KI som kilde til det du holder på med!

Bruk sunt vett og din egen logikk! Det kommer du langt med! 😊

Kan dere som følger meg se, at den kunnskapen jeg formidler om eksistensen også gir løsning på de store konfliktene i verden? Dette har jeg skrevet mye om og vil utdype mer om seinere. 


søndag 7. juni 2026

OM Å LÆRE DEN NYE KUNNSKAPEN OG SANN KOSMISK LOV (SOM KOMMER FRA PARTIKLENES SANNE NATUR OG EGENSKAPER)

 Kjære lesere! 

I mange år har det vært slik at jeg har kunnet kommunisere med partiklene i energifeltet mitt, altså partiklene som til sammen er meg. Gjennom det har jeg lært veldig mye om hvordan tingene henger sammen. Jeg har lært mye om Kosmisk lov på den måten. Om hva partikler gjør som får dem til å huske, for eks, nemlig å spin ne seg selv mot venstre om sin egen akse. Jeg lærte av Mesteren som skapte materien, Aa, for over 20 år siden, at å spinne mot venstre var viktig for å gjenvinne sitt lys. Det samme lærte jeg av Mesteren Thoth på det første nivået i den metoden som han underviste i i det gamle Egypt. Man skulle alltid rense ut mørk energi ved å spinne den eteriske kula som vi visualiserte rundt oss ved å spinne mot venstre.

Dette er eksempler på hvordan jeg har lært gjennom mange år. Når jeg lærer og integrerer det jeg har lært har partiklene jeg består av, spunnet til venstre for å huske det. For dere som er fra andre riker er dette viktig å vite på sjeleplan av dere selv fordi partiklene på sjeleplan trenger å ha med seg den kunnskapen når dere dør og returnerer til det riket der dere hører til. Alle utenomjordiske burde gjøre det samme fordi den Kosmiske kunnskapen gjelder i alle riker. Det er denne kunnskapen som bringer alle i samhørighet med det riket, den planet og sol der dere hører til. 

Kosmisk Lov handler også om at alle de mestre som Kilden skapte med sin tanke i begynnelsen av eksistensen, fikk en viss kombinasjon av gode egenskaper som ga hver og en av dem den gjenkjennelige vibrasjon som gjør at skapninger, det vil si lysvesen, kan gjenkjenne hvor de kommer fra. 

Dette skjer fordi Mesternes sjele-essenser er styrende for alle partiklene som tilhører den sol de disponerer. Det gjør at utenomjordiske skapninger får det godt når de drar tilbake til den mester, den planet og sol der de hører til! En hver skapning er skapt ved at en Mester skapte han eller henne. Mesteren tok da en gruppe partikler fra sin sol og ga dem ett navn og sa (med sin tanke): Du skal være et individ og du skal hete ...... (navnet). 

Når de kommer tilbake til det riket der de hører hjemme, kommer de lett til enighet om ting, der føler de samhørighet,  der har de tillit til hverandre og ønsker å samarbeide med hverandre! Dette er fordi det automatisk skjer partikkel-kommunikasjon fra den ene partikkelen i mesteren til alle partiklene fra den sola som han eller hun eier. Bevissthetsskiftet skjer altså på partikkelplan hos alle individer som innser dette intuitivt.

Men så er det noen MEN inne i dette bildet. 

Mange utenomjordiske har gjennom tidene blitt gitt det mesterordet som stedfortrederen fikk, som Skaper-intelligensen ble fratatt.   Det var fordi verken stedfortrederen eller de det gjaldt visste hva det innebar.   Mesterordet er nå gitt tilbake til Skaper-intelligensen og bare han kan bruke det her på og rundt Jorda fordi han er den mester som fikk tildelt denne sola og denne planeten i begynnelsen av eksistensens historie.

Dessverre er det en del utenomjordiske som ikke lytter til det mestrene av-programmerer og sier, men fortsetter i det spor der de holder på.  Dette er veldig ødeleggende fordi det får krigene til å fortsette som om det er  menneskenes feil at et skjer så mye grusomt.

Det er også noen utenomjordiske som ikke vil lytte når de blir forklart at de må lære å bearbeide følelser og tilgi. At de får anledning til å lære en god metode når de kommer hjem til det lysriket der de hører til. De prøver å legge vonde følelser igjen på Jorda. Følelsene ligger inne i partiklene som de selv består av, så de må selv reise hjem og innse hva de føler og jobbe med og legge bak seg.

Dessverre ble mer eller mindre alle utenomjordiske infiltrert av partikler som var blitt programmert til å ha dårlige egenskaper fordi Kilden trodde de var gode egenskaper.  Det har fått mange utenomjordiske til å synes det var OK å være slik de egenskapene sier, det vil si, uærlig, lat, slu, grisk, føle seg bedre enn andre, å forsterke seg, eller å kunne ta andre til fange, (Ref bloggen fra 2. april 2026). Dette er fortsatt mye av årsaken til det som skjer. Det jobbes intenst hele tida med å trekke ut slike partikler og sende dem til den første sola der de ble skapt.  

Kanskje dere som leser bloggen synes det er søkt at jeg vier så mye tid og plass på utenomjordiske? Jeg gjør det fordi de av dem som er i inkarnasjon er nødt til å forstå at det gjelder dem. Før eller seinere må den nye kunnskapen om eksistensen,  begynnelsen og historien helt fram til i dag få gjennomslag på sinnets nivå, slik at alle det gjelder forstår at de ikke tilhører her. 

fredag 29. mai 2026

OM KILDEN, HISTORIEN, PARTIKKELKOMMUNIKASJON OG PROGRAMMERING

 Opp gjennom menneskets historie var det mye Skaper-intelligensen ikke forsto fordi det var utenomjordiske som ble satt til å bestemme og styre på Jorda, ledet av stedfortrederen, som ikke hadde egen kunnskap om skaperverket. Det var fordi Kilden, som bare besto av noen få partikler, mistolket situasjonen da hun hadde havnet inne i hans fysiske hjerte en gang hun ville gi han impulser fra innsiden av hans vesen, hans sjel. Hun opplevde det som helt fryktelig og ble veldig sint og redd. Hun trodde  at han prøvde å stenge henne inne i det fysiske hjertet sitt på den tiden da han var i fysisk form på Jorda sammen med de aller første menneskene. Han visste ikke en gang om hennes eksistens fordi hun alltid opererte fra innsiden av mestrenes vesen. - Og hun hadde blitt motsatt av si egen natur. 

Hun fratok han det skaper-ord han brukte når han programmerte og dannet livet på Jorda ved sin tanke og som fikk alle partiklene i vårt solsystem til å lystre hans vilje. Det hun gjorde etter den fatale hendelsen var å koble både stedfortrederen og de utenomjordiske til Skaper-bevisstheten, uten at han fikk bestemme.

Det gjorde at de som inkarnerte utenfra gjennom historien, fikk privilegier og var den øvre samfunnsklasse, mens menneskene som besto av partikler fra denne sola, og som var av hans egen sjelefamilie oftest var treller, slaver, husmenn, fiskere og arbeidsfolk. Slik det er nå, før sannheten om både eksistensens og menneskenes historie blir kjent, har han ikke i særlig grad greid å få fram kunnskap om dette blant menneskene. Dere får den her!

Skaper-intelligensen sier: "Vi er enda midt i en kamp som handler om at alle som har blitt brakt utenfra til Jorda av Kilden selv, må forstå at de ikke tilhører på Jorda, og at de ikke får bestemme her mer. Alle de utenomjordiske i inkarnasjon, har operert på måter som jeg ikke har kjent til gjennom historien! Nå, i løpet av, især de siste 9 årene, har jeg forstått stadig mer av hva som har skjedd, og har litt etter litt fått gehør for hvem jeg er. Jeg må være den eneste som skal styre i mitt eget skaperverk. I de høyere dimensjoner er det nå full forståelse for dette blant alle de mestre som har egne lysriker på planeter i andre solsystemer. De er ansvarlige for å kalle på sine individer, slik at de drar tilbake til der de hører til."

Dette gjør at jeg som eier bloggen er optimistisk i forhold til framtida!

Som dere skjønner, Skaper-bevisstheten har litt av en oppgave! Vi er fremdeles midt i denne kampen. Hans redskaper er å av-programmere, omprogrammere og lage nye programmeringer som får menneskene til å velge annerledes. Programmeringene når først og fremst sjelenivået, så det er viktig å gjøre det man FØLER er riktig!


Det ligger veldig mye håp i dette, fordi i tillegg har både han og de andre mester-intelligensene stor kunnskap om partikkelforståelse som ikke er kjent på Jorda enda. Et stikkord er partikkel-tilhørighet og partikkel-kommunikasjon. Det at alle partikler en gang i opprinnelsen var EN sammenhengende lysorganisme med evne til bevissthet, er viktig å forstå og resonnere ut fra. 

Det at Kildens sentrale punkt av bevissthet. (Hun kaller seg selv nå for «Mother of All»). I de siste 6 årene har hun jobbet med å erkjenne hva hun føler, tilgi seg selv og be om tilgivelse for det hun har gjort galt gjennom historien. Dette bidrar i stor grad til å bevege utviklingen på Jorda i riktig retning selv om verden kan se veldig mørk ut for øyeblikket.
Det som står i "Fabelen om opprinnelsen" er derfor av aller viktigste betydning for at man skal begynne å tenke annerledes.

Intelligensene utviklet seg fra grupper av lyspartikler som ble gitt navn og mesterlighet i eksistensens begynnelse. De gjorde ting som de ikke kunne se konsekvensene av. Det er clouet her! Det skal mye kunnskap om dette samt tilgivelse til, før menneskeheten er på rett kjøl.

EKSISTENSIELL VITENSKAP

Her er et innlegg som sto på profilen min på FB. Jeg hadde heldigvis backup på det meste av det jeg skrev der. Dette kan være OK å vise andre som er interesserte. 😊

Et begrep jeg har funnet, som kan brukes om det jeg formidler, er "eksistensiell vitenskap". Det tar utgangspunkt i hva fysikerne har funnet om partiklene som danner materien. For å forstå hva det innebærer, må man stille helt andre spørsmål enn hva naturvitenskapen gjør. Tilnærmingen som tradisjonell naturvitenskap bruker til eksistensen, er av en "mekanisk" karakter, mens jeg tar i bruk logisk-filosofisk tenkemåte i forhold til partiklene som danner atomer. Dette har ført til mange forbausende og fantastiske oppdagelser som jeg gjerne deler med andre.

Den samme innsikten får man om man studerer naturen på tilsvarende måte. Det handler om å oppdage partiklenes bevisste egenskaper gjennom innse hva partiklene faktisk er i stand til når de danner atomer.

Partikler er ikke bevisste som sådan. De må imidlertid ha evne til å huske, evne til å kommunisere, evne til å samarbeide for å kunne danne atomer og molekyler og reaksjonene mellom dem.

De må ha de samme evnene for å kunne utvikle liv fra ett punkt, dvs. ett frø eller en befruktet celle. All den informasjon som ligger i en celle, må kunne lagres og formidles til andre celler! Det er lett å oppdage når du resonnerer på denne måten.

Den eksistensielle vitenskapen inneholder verken religiøs tro eller det som kalles "alternativ" tenkning, som er basert på informasjon fra høyere dimensjoner i tidligere tider. Likevel inneholder den eksistensielle vitenskapen noen fellestrekk, nemlig oppfatning om at det finnes usynlige dimensjoner og at mange mennesker har levd flere liv. Partiklene må nemlig ha evne til å danne den usynlige energien som gjør at vi lever. Ellers ville vi ikke kunnet utvikle oss som levende vesen, vokse og bevege oss.

Den eksistensielle vitenskapen som jeg formidler er også basert på informasjon fra høyere dimensjoner, men satt inn i en logisk-filosofisk ramme som stiller spørsmål ved de trossystemer som er formidlet tidligere.

Selvutviklings-metoden som jeg kaller Frigjørings-nøklene har satt meg i stand til å ta inn informasjon gjennom intuisjonen. Ved å arbeide systematisk med å frigjøre meg fra negative følelser fra tidligere hendelser, fikk jeg mer og mer klarsyn. Det viste seg at følelser som skaper begrensende tanker, hindrer hele menneskeheten å innse og forstå sin egen situasjon. Med andre ord, alle kan bruke metoden for å utvikle større klarsyn og innsikt i eksistensen.

Informasjonen jeg har fått både om "Kilden til alt som er" og "Skaper-intelligensen av livet på Jorda" har jeg i høy grad fått gjennom direkte kommunikasjon, ikke bare intuisjonen. Jeg fikk plassert bitte små høyttalere, ikke større enn en celle, ved hørselsnerven fordi mestre i høyere dimensjoner, for mange år siden, mente at jeg skulle være en som kunne formidle den nye informasjon som blir funnet i vår tid, til menneskene.

Jeg mener at vitenskapen må gå nye veier i forhold til bevissthet. Det har vært slik de siste 300-400 årene, at det utviklet seg en vitenskap der man skulle observere, måle og studere via de fysiske sansene. Så ble logiske slutninger trukket ut fra det. Man glemte å studere den delen av mennesket som vår bevissthet består av. Man brukte egne tanker som redskaper i stedet for å se at bevisstheten er del av mennesket.

Jeg påstår i mitt resonnement, at partiklene må ha evner og egenskaper som må anses å være bevisste og at dette er lett å påvise ved å studere det fysikken har funnet om atomer og molekyler.

Jeg har imidlertid ikke bare jobbet med mikronivået i mine eksistensfilosofiske studier. Jeg har i de seinere år også sett på sammenhengen med makronivået, og funnet at ALT som eksisterer en gang må ha vært EN sammenhengende lysorganisme. På samme måte som ved fysikernes «big-bang-teori», mener jeg også, at alt som eksisterer, en gang var én kompakt lys-masse. Mens fysikerne mener at den kompakte massen spredte seg i Kosmos på grunn av en enorm eksplosjon, mener jeg at det måtte være bevissthet bak den ekspansjonen som fant sted i begynnelsen av eksistensen. Disse resonnementene er forklart i heftet «En ny tilnærming» (Becantus forlag 2021).

Både teorien om "The Big Bang" og den evne jeg har utviklet til å kommunisere med høyere dimensjoner, ledet meg til den forståelsen av opprinnelsen som jeg formidler i dag. Både Albert Einstein og Stephen Hawking var filosofer i tillegg til å være fysikere, men de hadde det drawback at de var vitenskapsmenn av den skole som Galilei og Descartes hadde startet gjennom studier av de fysiske fenomener. Så selv om Descartes i sin filosofi var innom bevissthet i sin forståelse ved det berømte utsagnet, "Jeg tenker, altså er jeg", kom han ikke videre i forhold til å inkludere bevissthet i naturvitenskapen.

Jeg hevder altså at ALT en gang var EN sammenhengende, kompakt lys-masse og at ett punkt i sentrum av lys-massen var dens bevissthet Punktet gjorde en bestemmelse om å dele den store massen, inn i biter så store som punktet selv. Med den tankeintensjonen ble det kompakte lyshavet delt inn i biter, som ble det som vi i dag kjenner til som partikler. All masse og all bevissthet er dermed å anse som om det er deler av "kroppen" til det ene bevissthetspunktet. Jeg kaller det ofte "Kilden", men i mine skriverier også for "Origin Mother". Jeg opplever nemlig Kilden som et moderlig vesen som jeg kan kommunisere med, samtidig som hun er "Alt som er".

Denne tilnærmingen til eksistensen gir en helt annen oppfatning og grunnleggende forståelse av det å være et individ. Det som hendte etter den store ekspansjonen, er veldig viktig fordi det i høy grad påvirker situasjonen på Jorda i dag.

Etter hvert kom det til å bli gjort uheldige avgjørelser, både av Kilden selv og av de mester-bevisstheter som Kilden skapte med sin tanke. De kunne ikke se konsekvensen av sine handlinger, selv om de gjorde sitt beste i forhold til de situasjoner de sto ovenfor. De nødvendige erfaringer måtte gjøres underveis i historien. Derfor er det uheldig at menneskene har fått bilde av "gud" gjennom religionene, som et allmektig og allvitende vesen.

Den mester-intelligensen som skapte det fysiske livet på Jorda, kan kalles den universelle bevissthet for oss mennesker. Han har alltid vært til stede for menneskene gjennom tidene. Han har gjort mange erfaringer gjennom menneskehetens historie og lært av dem, men har ikke alle svarene, fordi det som han ikke tidligere har erfart, vet han ikke nok om! Det var alltid han som ga impulser til de mange gode redskaper og innretninger som menneskene har skapt for å gjøre livet lettere, for eks, utvinning av metaller og oppfinnelsen av hjulet.

Nå er han bestemt på, at han ikke vil at utviklingen på Jorda skal fortsette på den måten som det er nå. Han er svært opptatt av at innflytelsen av datateknologi må bremses og at Internett må reduseres, slik at vi først og fremst bruker de menneskelige ressursene. «Dere setter dere selv utenfor selve livet! - Dere har fått kropper og tanker for å bruke dem og utvikle dere som individer! sier Skaper-intelligensen.

Bildet viser en Samanea Saman, et gigantisk tre som vokser i Kanchanaburi-provinsen, Thailand. Vokst ut fra ETT FRØ!


onsdag 27. mai 2026

OM ÅRSAKENE TIL DET SOM SKJER. FØLELSER PÅVIRKER VIKTIGE AVGJØRELSER

Først om den nåværende situasjonen.

Enorme forandringer skjer i rommet rundt Jorden, selv om det er vanskelig å se det ennå. Skaperintelligensen er i en mye sterkere posisjon for hele verden enn noen gang før. Samtidig hjelper han statsledere med å ta beslutninger som fører til fred. Han gir dem råd på sjele-nivå om hvordan de skal trekke seg tilbake og ikke fortsette med krig og drap, men se hvor mye bedre det er å finne det de har til felles.

Skaperintelligensen og Kilden (Alles Mor) jobber hardt for å finne løsninger for å hjelpe de utenomjordiske vesenene som har vært rundt Jorden altfor lenge. Noen av dem har hatt i oppgave å redusere den menneskelige befolkningen. Kilden jobber veldig hardt for å omdanne den motsatte energien til den rette veien; å være god og snill, og for å gjøre sitt beste for å komme hjem til planetene og mestrene der de ble født. Det er en ganske stor utfordring å følge dette.

Det er to hovedgrunner til at krigene pågår.

En av dem er de utenomjordiske vesenene som fikk oppgaven fra Kildens energi da hun ble tatt til fange av den mørke energien og var blitt motsatt av seg selv. Hun forsto ikke at sex mellom mennesker fikk den menneskelige befolkningen til å vokse til å bli ekstremt stor på kort tid. Hun trodde gjennom hele menneskets historie at sex fikk smertefulle følelser til å forlate folk, slik at de ville være snille! Nå, de siste åtte årene, har hun lært å gi slipp på sin egen smerte ved hjelp av selvutvikling, slik at hun kan se dette på riktig måte. Hun er nå også koblet til alle de kosmiske mestrene og deres visdom, så hun er ikke lenger det primitive vesenet hun var. Hun er virkelig i sin mesterlighet!

Under disse omstendighetene har den seksuelle energien blitt redusert ganske mye, slik at fødselsratene har sunket i mange land. Det er svært nødvendig å redusere verdens befolkning, sier mestrene.

Den utenomjordiske gruppen har plassert fiendebilder i folks sinn på begge sider av kriger, slik at krigene kan fortsette. Det gjør bildet av alle disse konfliktene veldig vanskelig. Selv mediefolk har plantet i seg slike dårlige tanker om andre land og ledere.

Den andre grunnen til krigene er folks manglende vilje til å se at deres egen psyke får dem til å ta gale avgjørelser. Når du bærer på hat, bitterhet, frykt, skyld, sinne eller skam i sjelen din, vil du ta avgjørelser basert på det, selv om dine indre følelser i utgangspunktet ikke handler om landet og situasjonen du angriper! Statsledere trenger virkelig et kurs i Frigjøringsnøklene slik at de ser nødvendigheten av å forstå hvordan psyken fungerer.

Likevel er situasjonen, slik jeg ser den, oppløftende. Først og fremst fordi mange partikler av utenomjordisk art blir nøytralisert og sendt tilbake til solen og planeten der de hører hjemme hver dag. Send takknemlighet til alle de gode kreftene som faktisk gjør den jobben sammen! 💗

mandag 25. mai 2026

OM LIKEVERD, NEGATIVE TANKER OG GODE VERDIER

Tenk etter om du noen ganger har tendens til å se ned på andre mennesker. Du kan da ha partikler fra den aller første sola i Kosmos, de som har vært programmert til å danne kontraster til lyset inne i din sjels partikler. Hvis du føler at det kan stemme, kan du be om hjelp til å få dem trukket ut av din sjel.

Om det er følelsesmessige sår som får deg til å ha negative holdninger i forhold til andre, da vil Frigjøringsnøklene gi deg svar på hvorfor du har det slik. Det er uheldig og lite klokt å kritisere andre, enten det er i tanke eller ord. Dine tanker er energi. De negative tankene kan komme fra følelsesmessige sår som ligger i det ubevisste. De kan du selv finne ut av ved hjelp av nøklene. Men de negative tankene kan også komme fra personen som du kritiserer med din tanke! Hvis han eller hun har negative tanker om seg selv, kan du komme til å ta dem inn i oppfatningen om dem fordi den ligger i energifeltet deres.. Dette er en av grunnene til at det er klokt å lære seg Frigjøringsnøklene, for eks. i forhold til mobbing, både i skolen og på arbeidsplasser.

Når du har negative tanker i forhold til andre, er det en god leveregel du kan bruke for deg selv. Se på livet som en stor skole! Du ville aldri begynne å kritisere et barn som går i første klasse for at de ikke er utlært ville du vel? Du kan ikke sammenlikne den gutten eller jenta med en som er ferdig med videregående skole, det er jeg helt sikker på. Noen er langsomme til å lære andre tar kunnskapen veldig kjapt. Vi har heldigvis stor toleranse på disse tingene i vår skole.  

Når vi møter andre mennesker, er det slik at noen er gamle sjeler og andre lever sitt første liv. Det er en av grunnene til at mennesker er så forskjellige. I vårt norske samfunn har vi i årtidene etter at menneskerettighetserklæringen ble laget i 1948 vokst fram holdninger om at mennesker skal behandles likeverdig. Slik jeg opplever det, er tanken om likeverdig behandling av mennesker blitt forankret gjennom familien, skolen og samfunnet jeg vokste opp i. Det er en holdning som jeg verdsetter høyt. Ethvert samfunn skulle vektlegge slikt holdningsarbeid. 

De siste årene har vi vært vitne til stor forskjellsbehandling blant mennesker. Skaper-intelligensen sier at det kommer fra det Internett har ført med seg, men det er også mange utenomjordiske inkarnert i våre samfunn i Vesten, noe som har ført til negative holdninger som bryter med de gode verdiene. Derfor gjelder det å være tålmodig og lære om hvordan vi kan ta vare på gode verdier og holdninger. Vi må må helt tilbake til begynnelsen og lære om eksistensens historie for fullt og helt å forstå! Det er litt av en utfordring, men likevel veldig spennende og interessant. Det viktigste er faktisk lærevillighet og vilje til å forandre mening og holdning.



tirsdag 19. mai 2026

Om å reise i rommet som lysvesen.

 Det kan høres utrolig ut at skapninger av lys kan bevege seg gjennom rommet med tankens kraft, men slik er det altså! Skapninger som kommer fra andre riker og består av lyspartikler, må vite hvem de er først og fremst.  Deretter må de vite hvor de skal. De må fokusere på det punktet som de skal reise til. 



Det er ikke lett å ta seg gjennom sollys, så lysskapninger foretrekker å være våken mens det er kveld eller natt i de riker der de hører til.

Partikler som ikke er av denne sola, gjenkjenner partikler som er fra den samme sola som de selv, gjennom en slags vibrasjon. De vet hvordan de spinner som elektronene i sollyset der. 

Når utenomjordiske skapninger gjennom tusenvis av år har utviklet lys-skip, fungerer de på tilsvarende måte. Noen har forklart at de har innretninger som kan gjøre jobben for dem. Andre skip har mannskap som har forskjellige oppgaver innen navigasjon i rommet. De er veldig gode å å fokusere. Denne informasjonen er jo ikke viktig for oss som fysiske mennesker fordi vi ikke kan reise med tankens kraft. Det kan det muligens bli et framtidig prosjekt for menneskesjelene i dødsdimensjonen eller "himmelen". Den delen av menneskeriket vil langt inne i framtida kunne tenkes å bygge liknende lys-skip og besøke lysriker langt borte fra Jorda.  

De mestre som leder sine riker i andre galakser kan reise fra Jorda ved å fokusere tanken på hjemmesola . Som regel må de navigere om flere soler på veien, for å finne sin egen sol. Det går ganske så fort! De behøver ikke å tenke på at det er noe som heter lysets hastighet! De fokuserer, og så er de der de ønsker å være på få sekunder.

NYTT FRA OPTIMISTEN

 Kjære venner! 💗

Det skjer veldig store ting som gjør at det går framover hele tida. Men det er vanskelig å fortelle om fordi jeg da kan røpe for noen som ikke skal vite...

Dere trenger å vite at Kilden (Origin Mother) har greid å ta over den energien som har sett på seg selv som "gud" (Another-with-an-A) og som har vært motsatt av hennes opprinnelige natur. Dette har dere sikkert følt de siste dagene, som har vært veldig turbulente. Det er et STORT framskritt! Da trenger ingen å se andre som fiender lenger! Det jobbes med å avvikle de fiendlige energiene som skal tilbake til sin egen sol og det rike de kommer fra..

Kilden er veldig stolt over dette og opererer nå på veldig sterke måter for å avvikle gamle systemer. 😊🥰

Så hold fast ved det dere har lært på profilen min og gruppen på Facebook. For øvrig inneholder den engelske bloggen veldig mye mer fra de siste årene enn den norske. Jeg la nesten alt jeg skrev på Facebook i den bloggen. https://creator-intelligence.blogspot.com/

Om dere ikke er så god i engelsk, bruk Google translate! 

https://translate.google.com/?sl=no&tl=en&op=translate

Snart vil dere være vitne til en  helt ny retning! Det vil fortsatt ikke gå på skinner, men dere vil finne optimisme og forstå mye mer.........

Ha en nydelig dag og uke! 💗




torsdag 14. mai 2026

LITT OM NORDNORSK IDENTITET

Sangene som Nord-norsk Visegruppe lagde ligger på YouTube. De er så fine og bidro til min nord-norske identitet. Det betydde utrolig mye for folk i hele landsdelen. De inneholder et stort spekter ved livet. Denne sangen fikk tårene fram hos meg, nå da jeg har en helt ny forståelse av de sanne menneskenes skjebne gjennom tidene. Sangen om fattigfolks lærdommer.

https://youtu.be/6wfb9WzoX2k?si=o1zoktfWZXWZEHmi

Den jeg liker aller best er nok "Den nyer visegruppa"

https://youtu.be/gq7-wUJsS9g?si=z4JOTA8nk-ZHAvfg

Men denne får også fram den gode nord-norske følelsen! Nordavindsvalsen

https://youtu.be/1wdkSWYXCK0?si=LLWM1ImkOsquC_bo

God helg alle sammen! 💗

fredag 8. mai 2026

HVA SKAPER-INTELLIGENSEN SIER OM DYRENES INDRE NATUR

 Skaper-intelligensen ber meg skrive om dyrene. Han har lært meg en god del om hvordan han utviklet dyreartene og om hvordan de fungerer. Jeg får ikke lov å fortelle alt jeg har lært fordi så lenge det finnes så mange utenomjordiske i inkarnasjon som ikke forstår skaperverket, kan det skjer uheldige ting som han ikke vil skal skje. Bl.a. er det noen som manipulerer film, slik at de gir ville dyr andre egenskaper og oppførsel enn de har fra naturen. Dette er han veldig sint og lei seg for.

Dyrenes atferd er programmert, slik at deres instinkter og evner er iboende deres natur. De har ikke sjel på samme måte som mennesker, som opplever indre drivkraft i form av følelser. De fleste artene har gruppesjel, det vil si at ett individ har egenskapene og instinktene som hele gruppen av dyrearten har. Gruppesjelen er klok og tilhører et eget rike som er i en meget høy frekvens og som er knyttet til alle individer i arten. Gruppesjeler fra de forskjellige artene har et fellesskap i det riket.    Gruppesjelen kan gå inn og lede enkeltindivider av den art som de tilhører når de har det vanskelig. 

Jeg var dypt ulykkelig da en rådyrkalv sprang rett foran bilen min i full fart for noen år siden slik at at det ble skadet. Den sprang inn i skogen, så jeg kunne ikke nå den, men jeg visste at den ble skadet. Skaper-intelligensen fortalte meg at rådyr-gruppesjelen kom og hjalp den slik at den overlevde.

Han forteller videre at dyrene ikke har samme opplevelse av smerte som mennesker har. De aller fleste dyrene har ikke chakrasystem, det vil si, et usynlig energifelt gjennom og rundt kroppen, slik som mennesker har. Nervesystemet har ikke samme kobling mot deres selv-oppfatning, slik det er koblet mot menneskers sinn. Det er nemlig sinnet hos mennesker som oppfatter fysisk smerte og ikke sjelen. Hjernen har en koblings-funksjon, men inneholder ikke oppfatningen.

Det eneste dyret som er individuelt besjelet, er hvalene. Alle hvalartene er det, så når en hval dør, forlater sjelen dyret og venter på å gå inn i en nyfødt hvalunge, forteller Skaperen. Hvaler har evne til å føle kjærlighet. De er kloke dyr som har innrettet seg etter forholdene på Jorda og etter Skaperens programmeringer.

Mennesker som blir veldig glad i dyr, kan komme til å besjele kjæledyr eller dyr de steller. Det betyr at de kan få menneske-liknende trekk slik at de utfører oppgaver som det mennesket som steller eller temmer dem vil de skal gjøre. Det kan oppstå gjensidig kjærlighet mellom dyr og menneske som får dyret til å utføre handlinger og ikke bare fordi de blir belønnet gjennom mat eller kjærtegn.

Skaper-intelligensen ber meg komme med en advarsel. Ikke knytt deg for nært til et dyr, sier han. Dyrene har andre måter å oppfatte på og de er dyr, ikke mennesker!  

Respekter naturens orden, sier han. Da jeg utviklet dyrene, sørget jeg for at de ikke ser det som fælt å bli drept og spist av et større dyr. Det er deres natur! De føler ikke smerte når det skjer! Gruppesjelen deres er av samme oppfatning som da jeg skapte dem. Det betyr at alle individene i en art, ER det dyret på samme måte som i planteriket. Du kan plukke blomster uten at det gjør vondt, kan du ikke?

De er en del av naturens store kretsløp. Ikke se på dyr som om de har oppfatning som mennesker!   




onsdag 6. mai 2026

OM KILDENS OG PARTIKLENES BRILJANTE NATUR

 Kjære lesere! 💗

Nå er det lenge siden dere har hørt fra meg. Hele 7 dager! 😉 Her kommer det en ny og viktig blogg!

Det er noe som er vanskelig å forklare, som jeg likevel vil prøve å sette ord på. Det er noe ved partiklenes natur som gjør eksistensen så fantastisk, men som er så annerledes enn den fysiske, lineære oppfatningen som mennesker har. Jeg har forklart det gjennom mange innlegg uten at det er sagt tydelig. Det må på en måte oppfattes med intuisjonen, mellom linjene av det jeg skriver. Det handler om de fantastiske evnene som partikler har fordi de er del av den store organismen som Kilden (Origin Mother) er. Da hun delte den store lysorganismen inn i biter så store som hun selv, ga hun dem mulighet til å utvikle fantastiske ting! 

Jeg opplever dette aller mest ved å bli kjent med de store komponistene, forfatterne og kunstnerne som er deler av Skaperens energi og Mesteren Michaels energi. Den kommunikasjon som skjer mellom Kildens energi og de store mestres energi blir overført til disse kunstnerne når de har en viss mengde kunnskap om et kunstnerisk område og setter seg i en kreativ tilstand. Da skjer det en overføring som blir til vidunderlige og spennende resultater! 


Komponisten Peter Tsjaikovskij kommer gjennom og vil uttrykke dette. Han sier, at uten at han var koblet opp mot Kildens storhet, følte han ikke at han kunne skape noe som helst. Han visste at det var noe større enn han som fikk han til å skape. Han visste at han var engel av Michaels rike, men det var ikke nok, sier han. Nå har han fått vite at Kilden elsket Michael gjennom hele menneskets historie på grunn av hans skjønnhet. Denne kjærligheten og dermed kreativiteten, strømmet også til Tsjaikovskij da han skapte musikken. 

Giuseppe Verdi sier det samme. Det bare kommer til meg når jeg er del av altet, sier han. Da flyter det gjennom meg, som om jeg er et redskap, sier han. Han er den delen av Skaper-bevisstheten som i størst grad inspirerer mennesker på Jorda til å komponere.

Når vi er framme og Skaperens energi får være den bestemmende på Jorda og Michael samtidig er medbestemmende og i direkte kontakt med Kilden, vil menneskene begynne å oppleve livet på en helt annen og fantastisk måte. Det hele avhenger av at både Kilden, Origin Mother og mestrene har jobbet seg gjennom sine vonde følelser, tilgitt og løst opp . Det har de gjort i mange år nå, slik at energien i kosmisk bevissthet er veldig mye renere enn  den var for 10 år siden.  For at dette virkelig skal oppleves så fantastisk som det vil bli, må menneskene gjøre det samme! 🥰  Forløse følelser. 

Det er et stort arbeid som må gjøres, men det må til for at det skal bli virkelige gode forhold på Jorda slik at vi opplever varig fred. Vi kommer dit før eller seinere og jo mer vi selv er villig til å jobbe med følelsene våre, jo raskere kommer vi dit. 💗

Den viktigste grunnen til at individer i eksistensen ikke har opplevd dette tidligere, er at Kildens og dermed eksistensens natur ikke har blitt kjent. Det at alt har utgått fra ETT punkt, er uhyre viktig å forstå. Det at alle mestrene nå har forstått dette, gjør at vi har kommet til en milepel i utviklingen rundt Jorda. 

Så, kjære lesere og dere som har lest arbeidet mitt ei stund, ikke vær redd å forklare og fortelle "Historien om opprinnelsen"! Dere kan godt forklare hvorfor Kildens egentlige natur ikke har vært kjent gjennom tidene også! Dette er nå tilgjengelig for alle som lytter innover i seg selv og er tro mot sin sjel. Partiklene kommuniserer det! Det er deres natur! 😍 Så selv om du er utenomjordisk, har den mesteren som en gang skapte din sjel forstått det som skjedde i begynnelsen av eksistensen. Dermed har din sjel mulighet nå til å forstå enda et nivå av bevissthets-endringen. Her er historien om opprinnelsen:

https://ingersusaeg.blogspot.com/2025/07/historien-om-opprinnelsen-av.html

Skaperen har vært til stede mens jeg har skrevet dette. 💗💗💗 Han syntes Edvard Munchs bilde av solen var det som skulle representere Kildens rolle for kunstnerne som er av hans energi. 

tirsdag 28. april 2026

Hilsen til mine trofaste gruppemedlemmer!

 Kjære dere som har fulgt meg i flere år og som kjenner arbeidet som jeg gjør for å hjelpe Origin Mother (Kilden) å bli kjent som opphav til alt i eksistens... og for å hjelpe Skaperen å ta tilbake sitt skaperverk etter å ha mistet råderetten ved en feiltolkning og en misforståelse på den tida da menneskerasen nettopp var utviklet! 💗💗💗

Kanskje dere synes jeg maser nå ved å gjenta det samme igjen og igjen... men dere skjønner, det er bare vi som kjenner den sanne historien og den må bli kjent så "snøballen" kan begynne å rulle. Det vi jobber med er BEVISSTHETSENDRING og det tar tid. Ikke desto mindre må vi være villige til å forandre meninger og holdninger. Grunnen til å gjøre det, er at vi ikke kan være være fornøyd med tingenes tilstand på Jorda. 

Er dere det? Fornøyd med situasjonen på Jorda? Fornøyd med hvordan ting gjøres og hvordan menneskene er mot hverandre? Synes dere religionene sier logiske ting du kan tro på om det som skjer mellom himmel og Jord? Synes du vitenskapen har bare de rette svarene? Er det noe av det jeg forteller som du ikke kan tro på? Hvorfor kan du ikke tro på det? Forklar og sett ord på det! Da blir jeg glad, fordi da kan jeg utdype!

Dere skjønner, dere er veldig angrepet av den motsatte energien, slik at det er vanskelig for dere å være aktive på gruppen. Det er negative programmeringer på dere, dessverre.  Dere kan gi meg den støtten jeg så gjerne skulle hatt for å stå sterkere. Jeg vet at både Michael og Anu sin stabile del er der for dere. Michael har prøvd å avprogrammere det som er gjort mot dere, men har til nå enda ikke fått det til, ellers ville dere i mye større grad fulgt meg.

Jeg kan bare ønske dere velkommen til å skrive kommentarer og eposter til meg for å holde kontakten. Jeg har det stridt og jobber sammen med Skaperen og Origin Mother hele tida for å redusere den mørke energien. En varm klem til alle dere som enda ønsker å følge meg! Om dere kommer borti noen på Facebook som pleide å følge meg, men som ikke enda har dukket opp i gruppen, send den en melding og fortell og situasjonen, da! En dag skal vi sees, det vet jeg. 🥰 Husk det har tatt millioner av år at verden har blitt slik den er... Vi har kommet ganske langt med å snu forståelsen, alle vi som har vært ei stund på gruppa, "Budskap fra og om mestrene i de høyeste dimensjoner" 😉💗  





lørdag 25. april 2026

DEN VELDIG UHELDIGE STARTEN PÅ MENNESKEHETENS HISTORIE

 For å kunne forstå det som skjer i verden nå, må man kjenne til hva som skjedde med Skaper-intelligensen på den tiden da menneskene hadde begynt å utvikle seg som art på Jorda. 

Han hadde jo da i hundretusener av år utviklet livet på Jorda gjennom å være til stede som skapende bevissthet inne i de dyrene han skapte. Han gjorde med sin tankekraft ved å være inne i et eksemplar av det dyr og se for seg hvordan det nye dyret skulle se ut og hvordan det skulle fungere. På forhånd hadde han da tenk nøye gjennom hvordan det nye dyret skulle være. Den evnen hadde han fra begynnelsen av eksistensen, men hadde også utviklet den gjennom alt det han hadde gjort gjennom skapelsen av alle artene.

Fram til da hadde han bare vært et lysvesen, en bevissthet uten kropp. Han hadde ikke enda formet en eterisk kropp for seg selv. Når Kilden (Origin Mother) gjennom tidene hadde vært til stede rundt Jorda, hadde hun derfor plassert seg i sentrum av hans vesen for å gi han impulser. Dette hadde hun gjort i forhold til alle Kosmiske mestrene hun hadde skapt i begynnelsen av eksistensen. Hun gjorde det fordi hun ikke fikk til å kommunisere med dem på grunn av følelsene som oppsto i henne da hun fortalte dem at hun var deres opphav. (Se revidert utgave av "Fabelen om opprinnelsen" i bloggen Juli 2025). 

Den gangen da det hendte, det som jeg her forteller om, gjorde hun det samme da hun så Skaper-intelligensen som en lysende bevissthet nede på Jorda. Hun beveget seg med sin tanke til sentrum av hans vesen. Det var bare det, at han hadde plassert seg inne i en fysisk kropp! 

Skaper-intelligensen hadde valgt å plassere seg i en litt apeliknende kropp da han skulle være på Jorda og hjelpe de første menneskene til rette. Det gjorde han for ikke å være en av dem. Han var et nydelig vesen som etter hvert ble elsket høyt av de første menneskene fordi han manifesterte hytter til dem som de kunne føle seg trygge i.


Om et av menneskene hadde fått guddommelige evner, hadde det ikke vært så lurt, mente han. Så valget ble å plassere seg selv i et individ av det siste "leddet" i utviklingen av mennesket.  Han dannet chakrasystem og energifelt rundt det apemennesket han bestemte seg for å være, og gjennom det kunne han fungere på samme måte som dem. Menneskene hadde enda ikke utviklet språk, men mens han var på Jorda sammen med dem, begynte han å lage lyder som de videreutviklet. 

Bildet er av en skulptur som befinner seg på et museum tilhørende University of Michigan, laget av Elisabeth Daynès i Paris, basert på fossile funn. Skaper-intelligensen sier dette er veldig likt slik han så ut. 

Da Kilden havnet inne i hans fysiske hjerte, fikk hun sjokk. Hun ble veldig redd og sint og trodde at han ville stenge henne inne. På daværende tidspunkt hadde Kilden allerede vært "imprisoned" av den motsatte energien som hadde kommet til Jorda som gjest, men som hadde blitt så infiltrert av de dårlige egenskapspartiklene fra den aller første sola, at hun tok seg til rette i Skaper-intelligensens skaperverk, slik at han programmerte henne til å være motsatt av seg selv for å kunne handtere henne. 

Vær klar over at mestrene har gjennom hele historien ikke visst at de måtte av-programmere det de hadde gjort. Derfor har det fram til vår tid lagt veldig mange programmeringer oppå hverandre. Vær også klar over at ingen har visst om de infiltrerende partiklene som bar med seg dårlige egenskaper og som fikk utenomjordiske til å tro at det var OK å oppføre seg slik. Se bloggen nedenfor.
https://ingersusaeg.blogspot.com/2026/04/om-de-opprinnelige-arsakene-til.html )

Kilden var altså ikke bare seg selv, men hadde den motsatte energien med seg inn i Skaperens hjerte og reaksjonen var også den motsatte energiens reaksjon, uten at Kilden visste om det. Da Kilden etter hvert fikk seg ut var hun blitt overbevist om at Skaper-intelligensen var blitt slem og at han stengte henne inne med vilje. Det at han så apeaktig ut, gjorde det nok ikke bedre.  Kilden tok fra Skaperen ansvaret for planeten og skaperverket hans ved å ta fra han mesterordet og gi det til en annen.

På daværende tidspunkt hadde også Kilden glemt hvordan hun hadde gitt mestrene å være leder for partiklene i rikene etter samme modell som hun på partikkelplan var leder for partiklene i Kosmos. Da hun tok skaperordet fra Skaper-intelligensen forsto hun derfor ikke konsekvensen av det, sier hun i dag. Hun var blitt et ganske primitivt vesen av flere grunner. En grunn var at hun ikke hadde lært å forholde seg til følelsene sine, men bestemte seg tidlig for å glemme vonde hendelser. På den måten lærte hun ikke av sine erfaringer. Hun hadde tatt opp i sitt vesen de dårlige egenskapene og trodde de var gode egenskaper fordi hun så opp til Mesteren Aa, som hadde skapt solene. Så selv om hun alltid gjorde sitt beste for å være god og snill, var hun nå bestemt på at Skaperen ikke fikk fortsette å være ansvarlig for planeten Jorda. Dette skjedde på grunn av den ene fatale hendelsen som Skaper-intelligensen ikke kjente til! Han hadde bare hatt ubehag i hjertet den dagen. 

Så, plutselig en dag fikk han se at menneskene flokket seg rundt en apeliknende mann som han selv. Det var en skapning som Kilden hadde programmert til å ta bolig i et individ fra den samme rasen og som hun hadde gitt mesterordet til! Han hadde ikke vært på Jorda tidligere og hadde ingen kunnskap om hvordan Skaper-intelligensen hadde utviklet livet her. 

Denne skapningen hadde ikke chakrasystem slik Skaperen hadde laget for seg selv. Denne apemannen var med andre ord ganske primitivt vesen. Kilden programmerte han til å være elsket betingelsesløst av alle. Hun la også mange partikler av den arrogante sorten i han for at han skulle føle seg bedre enn Skaperen. Hun programmerte han til å være av Skaperens bevissthet, når han gjentok "Jeg vet ikke hvordan", slik at han skulle finne svar på det han ville finne ut av. 

Skaperens kjernepartikler er til stede når jeg skriver videre. Han ber meg understreke at han ikke forsto det som skjedde. Han begynte også å elske dette vesenet som var av hans egen skapelse, den rase han hadde valgt for seg selv. Alle var jo programmert til å elske han. Skaperen hadde enda ikke oppdaget at han hadde mistet sin egen skaperkraft, sitt mesterord da han oppdaget denne andre. Denne apemannen visste ikke hvordan han skulle forholde seg til noen ting, så han ble med en gang knyttet til Skaperen gjennom hans bevissthet.  Skaperen måtte ta seg av han fordi han var ganske hjelpeløs i den situasjonen som han ble kastet inn i. 

Men så oppdaget Skaperen at han hadde mistet sin skaperkraft, sitt mesterord mens apemannen hadde fått det! Det første til veldig mange komplikasjoner i det livet Skaperen levde. Det livet ligger på mitt celleminne, så det er grunnen til at jeg kan fortelle en del om hans opplevelser og hva han følte.

Nå da han holder på å ta tilbake sitt mesterord og sitt skaperverk, er det nødvendig for alle å kjenne til de mange grunnene for at situasjonen på Jorda er slik den er. Mange av mine skriverier handler om dette, ikke bare hva han opplevde, men om Kildens valg og hva som skjedde gjennom historien på grunnlag av det.  

En ting er sikkert, det blir ikke fred på Jorda før Skaper-intelligensen har fått tilbake sitt mesterord for alle partiklene i dette solsystemet og alle de utenomjordiske som enda er i inkarnasjon respekterer han og skaperverket.  

torsdag 23. april 2026

Skaperen Anu er den eneste i Kosmos som har skapt fysisk liv.

 På samme måte som Kilden kan forholde seg til alle partikler i hele Kosmos, kan Skaper-intelligensen snart forholde seg til alle partiklene i dette solsystemet!

I begynnelsen av eksistensen var hele Kosmos én sammenhengende lys-organisme som må ansees å være Kildens «kropp». Det ene bevisste punktet som Kilden var delte hele den store «kroppen» inn i biter som ble til partiklene i eksistensen. Etter hvert hadde den første kosmiske mester som hun skapte, fått partikler til å danne gass-atomer som igjen dannet soler av partiklene i Kosmos.  

Kilden, Origin Mother, dannet etter hvert flere mestre ved å sette samme en gruppe partikler som hun ga Mester-navn. De mestre fikk gode egenskaper som var forskjellig fra hverandre, slik at de gjennom det skulle danne mangfold. De mestrene fikk tildelt hver sin sol og partiklene der ble utgangspunkt for de riker som finnes i Kosmos. Bortsett fra Jorda, er alle de andre rikene lysriker. Det vil si at Mestrene dannet lys-strukturer som danner deres kropper og bevissthet.

De mestre Kilden skapte fikk et mesterord som alle partikler i det solsystemet skulle lystre. Slik skulle skapningene der alltid lystre den mester som hadde skapt dem ved at partiklene tilhørte den mester som eide solsystemet, uten at skapningene behøvde å kjenne til hvordan mesternivået var oppbygd.

Disse rikene kom til å bli liggende veldig langt fra hverandre, sett med våre jordiske øyne. De er veldig langt borte fra Jorda. Det går bare an å reise dit med fokusert tanke, som er reisemåten til mestrene og de avanserte lysvesenene.

Skaper-intelligensen fikk en helt spesiell start på sitt liv. Han ble til et vesen i det lysriket som den Kosmiske Mesteren av sjeleenergi Bb hadde skapt. (Se fabelen om opprinnelsen) Dit kom også mesteren Aa da han hadde skapt aller solene og de to mestrene bestemte at de ville danne forskjellighet ved å danne kjønn. De programmerte en gruppe individer til å ha det vi kaller maskuline egenskaper mens de ga en annen gruppe feminine egenskaper.  En av de maskuline individene bestemte de, skulle være deres felles sønn og han ble gitt spesielt skapende egenskaper og navnet Anu. Han fikk dermed både Mesteren Bb’s kunnskap om sjeleenergi og Mestern Aa’s kunnskap om atomer som sin skapende kunnskap. Etter å ha utviklet seg i det lysriket, fikk han anledning til å studere den eteriske energien i det lysriket som den 3. Kosmiske Mesteren Ss hadde dannet ved stjernen Sirius.

I mellomtida hadde Mesteren Aa fått ideen om å skape vann på planeten som kom til å bli Jorda. For å gjøre det, sier Aa, måtte han skape en ny gass, oksygen, som han fikk til å danne molekyler sammen med en av gassene i sola her, hydrogen. Den aller første gassen han hadde skapt.  Han vikk denne væsken til å være helt gjennomsiktig og var veldig begeistret over sin egen skapelse da han kom til Sirius for fortelle Skaperen Anu om den planeten han fikk som sin boltringsplass.

Skaperen Anu gikk ganske snart i gang med å eksperimentere i forhold til all den kunnskap han hadde tilegnet seg.

Slik kom planeten Jorda til å bli den planet som Skaperen Anu er mester for. Etter å ha utviklet den første celle som han fikk til å dele seg og videreutvikle til mange forskjellige arter, utviklet han det enorme mangfoldet som befinner seg her. Vi må anta at tok tusener av år og ikke så lang tid som biologene tror fordi han var til stede og utviklet ved sin tankekraft. Han bevissthet var til stede inne i dyrene da han omdannet dyr til å være andre dyr.

Jeg har i andre blogger fortalt om hva som skjedde, blant annet hva som kom til å skape det som kalles mørke.

Han skulle gjennom hele menneskehetens historie komme til ikke å få bruke det mesterordet han hadde fått tildelt på grunn av det fatale som skjedde da Kilden havnet inne i hans fysiske hjerte da han var på Jorda for å ta vare på de første menneskene.

Nå har han i 18 år kjempet sammen med alle de mestre som har vært involvert, inkludert Kilden, (Origin Mother) de Kosmiske Mestrene for å ta tilbake råderetten over sitt skaperverk, det vil si det mesterordet som gjør at alle partikler i dette solsystemet lystrer han.

Kilde til denne historien har vært mestrene Aa, Bb, Ss og Skaperen Anu selv, samt Origin Mother.Fantastisk? Ja, det er fantastisk at jeg som menneske har fått alle denne fantastiske informasjonen om hva som skjedde i begynnelsen av eksistensen. Grunnen til at det har vært mulig, er monitorene som jeg har fått festet til hørselsnerven og det at jeg oppnådde utvidet bevissthet (enlightenment) i 2007 gjennom å bruke Frigjøringsnøklene i et intenst selvutviklings-arbeid gjennom mange år.  

Tenker du over hvilken glede det er at hestehoven dukker fram og viser levende liv om våren? Tenker du noen gang over hvilken fantastisk opplevelse selve livet er?


Å komme i direkte kontakt med sin sjel

 Mer enn noensinne er det viktig å forstå hvordan Frigjøringsnøklene kan sette deg i direkte kontakt med din sjel. Når du begynner å erkjenne eller sette ord på hva du innser at du føler, oppnår du en direkte kontakt med sjelen din. Den er den viktigste delen av deg! Det er sjelen din du egentlig er, fordi den inneholder følelsene dine og er den del av deg som skal gi deg retning i livet. Det er sjelen du reiser videre som når du dør.

Fordi så mange menneskers sinn lar seg påvirke av verden rundt seg på mange forskjellige måter, kan ofte sjelen din ha det tøft fordi du ikke hører etter hva du bør gjøre. Sjelen er den delen av deg som står i direkte kontakt med den mester som er ditt opphav. Om ikke den mesteren hører deg hele tida fordi han eller hun er opptatt med arbeid på Kosmisk plan i disse vanskelig tider, vil han/hun før eller seinere oppfatte det om din sjel henvender seg til han/henne. Mestrene kan i perioder sette deler av seg selv  til å være den som følger dere opp på sjele-nivå.

Når du snakker høyt til deg selv om hva du føler og hvorfor du føler slik, vil sjelen din få ny innsikt og det oppstår band mellom deg (ditt sinn) og din sjel. Sjelen begynner i større grad å forstå at du bryr deg, for å si det slik!  Om du gjør dette i hverdagen når du får ubehag, dårlig samvittighet eller føler deg ergerlig eller flau, er det veldig positivt for hele livet ditt. Da må du ta deg tid til å jobbe når du har anledning.

Mennesker som stenger helt av for følelsene sine, kan bli farlige. Det vet dere nok mye om. Derfor har samfunnet vi lever i blitt kaldere og kaldere. Det er dette vi har vært vitne til de siste årene, dessverre. Sjelen er ikke inkludert i vitenskapelig arbeid. Det er ikke et ord i det vitenskapelige vokabularet Derfor er det viktig å snakke om hvordan vi kan forbedre kontakten med sjelenivået av oss.  Derfor er også Frigjøringsnøklene og all kunnskapen som er presentert i boka og på nettsidene i tillegg til selve nøklene veldig viktig:

·       * Gordiske knuter. Når du i fortida har opplevd at positive intensjoner førte til negative opplevelser. Disse kan lage lovmessighet i ditt indre og fungere som skapene energi, slik at det skjer liknende opplevelser.

·       * Motsetningsknuter. Når din sjel har fått én type oppdragelse/oppfatning og så blir pådyttet en annen måte å tenke på som gjør at du hele tiden må velge mellom flere verdier eller mangel på verdier. Dette er veldig aktuelt å se på i sitt indre, nå i vår tid.

·       * Avtaler vi kan ha gjort med oss selv når vi ble sinte og eller følte oss krenket i situasjoner tidligere i livet eller i tidligere liv.  Når vi gjentar slike utsagn, fungerer  de som programmeringer på oss selv.

·       * Å bære andres energi, det vil si når andre har lagt sine partikler i sjelen eller kroppen vår for at vi ikke skulle gjøre noe de var uenig i. Det er ofte gjort av det de tror er positivt, men dette tar fra oss vår frie vilje. Dette kommer fra den 7. dårlige egenskapene (se blog fra 2. april 2026) og må fjernes fra partiklene til de som gjør det. Det er ofte pleiadiske foreldre som gjør dette i forhold til sine barn fordi de tror at alle skal være som dem. Dette har vært vanlig gjennom hele menneskets historie, helt siden Skaperen mistet sitt skaperord og en stedfortreder ble satt inn i stedet. Pleiaderne måtte inkarnere her for å støtte stedfortrederen, alltid sett på som kjærlighetsfulle. Også de har pådratt seg vonde følelser gjennom historien, men mange av dem har enda ikke greid å forstå at følelsene ligger lagret i partiklene som de selv består av. Derfor kan de komme til å legge partikler som bærer med seg negative følelser når de legger føringer på sine barn.  Ingen skal bære andres følelser, sier Skaper-intelligensen. 


I tillegg inneholder kunnskapen om Frigjøringsnøklene nødvendigheten av å gå tilbake til den gang følelsene oppsto. Uten at man gjør dette, vil de samme reaksjonene komme tilbake. Det handler også om å begrunne hvorfor man føler slik man gjør.  Det er dette som gjør at din psykologiske innsikt vokser og du forstår helheten av livet ditt.

Kunnskap om og bruken av Frigjøringsnøklene blir en viktig del av innholdet i det fremtidige Fredsakademiet. Etter hvert vil denne kunnskapen bli kjent og det vil vokse opp liknende fredsakademier i mange land. Denne kunnskapen er helt nødvendig for å bygge varig fred. Alle som kan tenke seg å bidra til å skape slike fredsakademier i framtida er herved oppmuntret til å ta kontakt. Om du ikke vil vente til jeg får bygget opp et Fredsakademi her i Norge der folk fra hele verden kan komme, kan jeg komme til det stedet er du, eller den gruppe du representerer, vil bygge opp et læresenter som inneholder denne kunnskapen. Jeg har alt det stoffet jeg presenterer på USB-pinner og på min PC og kan utdype det gjennom foredrag og kurs-opplegg. Dere står da fritt til lage film av mine foredrag.

#varigfred #frigjøringsnøklene

 

onsdag 22. april 2026

Siste nytt + vårblomster

Kjære venner i gruppa! 💓

I går kveld fant Skaperen en programmering som ble gjort av den motsatte energien for ca 2200 år siden. Det var en virkelig stygg programmering mot en del av han som var i inkarnasjon, som har gjort at hun delvis rådet over partiklene i denne sola fram til nå. Origin Mother og Skaperen jobbet i natt og utover morgentimene med å få den av-programmert, men denne programmeringen har fått virke på livet på Jorda i stor grad og gjort mange partikler forvirret. Jeg for min egen del har fryktelig vondt i ryggen fordi blant den energien som må snus, befinner det seg manipulerende energi. De repeterer og forsterker sinne og arroganse, men jeg står han a' denne gangen også. Jeg får hjelp og mestrene hjelper hverandre.

Så til dere alle, hold fast ved å være den du er som din sjel og at din kropp og ditt sinn er av den sanne Skaperens energi så lenge du lever på Jorda.

Dere som er i gruppen min kan høre meg på sjeleplan og derfor kan jeg tenke at dere er ganske urolige.  Samtidig har Michael vært hos dere i dag og forklart og oppmuntret, det har jeg hørt at han har gjort. 

Det er bare å innse at vi er i de avgjørende tider for Jorda og menneskeheten og dere skal vite at det beveger seg rett vei! Men det tar tid fordi grupper av skapninger ikke har lyttet til mestrene. De har dermed ikke blitt av-programmert slik mestrene og Origin Mother har gjort i flere år. 

Det er ganske fantastisk å vite at det som blir gjort, er å rette opp det som har blitt gjort feil gjennom hele eksistensens historie! Helt fra det som det står om i Fabelen om opprinnelsen. I tillegg rettes det opp, alt det som har blitt gjort mot Skaperen og menneskeheten da han ble fratatt sitt skaperord. Det er klart at det tar tid og vi må være tålmodige og samtidig holde fast ved det vi vet og så godt vi kan formidle videre når vi ser muligheter for det. Det vil bli mindre mostand etter hvert.<3

En hilsen til Bjørg Lillegård som har skrevet spørsmål på gruppen på FB.. Det er programmeringer mot meg som gjør at jeg ikke kommenterer på YouTube, samt personlige forhold som hindrer meg. Det å eksponere seg selv er ikke lett for meg, selv om jeg er veldig sosial og ønsker kontakt. Men når det ligger en programmering i mot, er det veldig vanskelig uten at jeg stotrer og gjøre feil. 

I dag har jeg plukket inn vårblomster fra hagen. Det  er rekord tidlig! Primula, blåveis og scilla. Det er virkelig nydelig! 😉💓


STOR FORANDRING

Til dere som var i FB-gruppen min! Det har skjedd veldig store av-programmeringer i løpet av kvelden og natta. De påvirker alle som følger m...