Sangene som Nord-norsk Visegruppe lagde ligger på YouTube. De er så fine og bidro til min nord-norske identitet. Det betydde utrolig mye for folk i hele landsdelen. De inneholder et stort spekter ved livet. Denne sangen fikk tårene fram hos meg, nå da jeg har en helt ny forståelse av de sanne menneskenes skjebne gjennom tidene. Sangen om fattigfolks lærdommer.
https://youtu.be/6wfb9WzoX2k?si=o1zoktfWZXWZEHmi
Den jeg liker aller best er nok "Den nyer visegruppa"
https://youtu.be/gq7-wUJsS9g?si=z4JOTA8nk-ZHAvfg
Men denne får også fram den gode nord-norske følelsen! Nordavindsvalsen
https://youtu.be/1wdkSWYXCK0?si=LLWM1ImkOsquC_bo
God helg alle sammen! 💗
Nord -norsk Visegruppe , så gode til å formidle tekster til refleksjon og ettertanke og ikke minst ilag med Trygve Hoff ❤️🙏 Det strømmer på med minner og opplevelser fra barndom og oppvekst , mye som vi kanskje opplevde som strengt og litt vanskelig , men hvor takknemlig jeg er i dag ❤️🙏 alt vi ærfarer kan omgjøres til god kunnskap og læring som vi kan ta med oss på veien . Mangt og mye som kunne vært annerledes i dag , kjenner jeg savner " gammeltia" - verdier og trivsel fra 60-åra 🥰Blir faktisk litt lei meg , når jeg tenker på hva dagens barn og ungdom må forholde seg til 😥Hjertelig takk Inger for du fikk meg til å reflektere , kanskje noe som kan "forløses" 😘i løpet av dagen 😊
SvarSlettDu setter veldig godt ord på det samme som jeg føler... at vi har mista, i hvert fall tilsynelatende, i de siste årene, med all internett og lettvindte løsninger. Vi får jobbe for at de gode verdiene og opplevelsene kommer tilbake! 💗🥰
SlettØnsker deg Inger ( og alle her inne) en riktig god 17. mai 🇳🇴🤩♥️
SvarSlettFortsatt god 17. mai til deg og dere også! 💗
Slett